„Andrzeju, Andrzeju, dziewcząt dobrodzieju, (...)”
Nietypowe w tym roku szkolnym były również andrzejki. Ponieważ Samorząd Uczniowski nie mógł zorganizować wróżb oraz zabawy andrzejkowej w szkole, to zaproponował społeczności uczniowskiej, a szczególnie dziewczętom, by podtrzymały tradycje ludowe związane z wigilią Św. Andrzeja, wykonując wróżby w domu wspólnie ze swoimi najbliższymi. Ponadto przed andrzejkami wychowawcy klas przypomnieli swoim wychowankom, skąd wzięła się tradycja wróżenia w wigilię Św. Andrzeja oraz rodzaje wróżb i ich znaczenie.
Czytaj więcej: „Andrzeju, Andrzeju, dziewcząt dobrodzieju, (...)”
Ogólnopolski Projekt „Umiem pływać” realizowany w roku szkolnym 2020/2021 zakończony!
Piętnaścioro uczniów trzeciej klasy brało udział w Ogólnopolskim Projekcie Powszechnej Nauki Pływania „Umiem pływać”.
W ramach projektu uczniowie uczestniczyli w pozalekcyjnych zajęciach sportowych z zakresu nauki pływania. Zajęcia odbywały się na krytej pływalni w Bełchatowie, gdzie dojeżdżali pod opieką wychowawczyni p. Marzanny Kubik.
Czytaj więcej: Ogólnopolski Projekt „Umiem pływać” realizowany w roku szkolnym 2020/2021 zakończony!
„Miś – najlepszy przyjaciel!”
Nie wszyscy wiedzą, że pluszowy miś to zabawka - symbol z niezwykłą historią. Wszystko zaczęło się od prezydenta Stanów Zjednoczonych – Teodora Roosvelta, który
w 1902 roku wybrał się na polowanie. Podczas wyprawy postrzelono małego niedźwiadka. Prezydent ulitował się nad misiem i nakazał jego uwolnienie, a całą historię opisano
w gazecie. Jednym z czytelników gazety był pewien producent zabawek, który zainspirował się tym wydarzeniem i stworzył nową zabawkę dla dzieci, właśnie w formie pluszowego misia i nazwał go Teddy Bear. Od tej pory na całym świecie dzieci obchodzą Święto Pluszowego Misia, które przypada na 25 listopada. Również w naszej szkole dzieci bardzo chętnie włączyły się w obchody misiowego święta. Przedszkolaki przyniosły w ten dzień swoje ukochane misie. Dzieci najpierw obejrzały krótką prezentację multimedialną o historii powstania pluszowego misia. Następnie wykonały misiowe opaski na głowy i portrety misiów. Potem wysłuchały opowiadań o przygodach misiów i poznały najważniejszych misiowych bohaterów
w literaturze. Na koniec bawiły się i tańczyły ze swoimi ukochanymi przytulankami. To był naprawdę wesoły dzień! Do obchodów Dnia Pluszowego Misia, pomimo nauki zdalnej, włączyli się czynnie uczniowie klas I –III, którzy uczestniczyli w zajęciach tematycznych, a także wykazali się ekspresją twórczą, tworząc przepiękne prace plastyczne. Mimo coraz nowocześniejszych i coraz bardziej atrakcyjnych zabawek, moda na misie nie przemija, bo „czy to jutro, czy to dziś, wszystkim jest potrzebny Miś!”
Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie!
Dzień Życzliwości i Pozdrowień
Corocznie 21 listopada obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Życzliwości i Pozdrowień. Przeprowadzaliśmy wtedy plebiscyt na najżyczliwsze osoby w klasach, dekorowaliśmy korytarz szkolny, staraliśmy się być dla siebie życzliwi, a na bluzach mieliśmy przypięte wesołe buźki, zachęcające innych do uśmiechu i radości. Niestety teraz było to niemożliwe. Dlatego w tym roku uczniowie tworzyli w swoich domach prace plastyczne związane z Dniem Życzliwości. Na przykład zadaniem uczniów klasy siódmej było zrobienie kolażu na temat życzliwości, a uczniów klasy piątej -wykonanie kartek z pozdrowieniami dla najbliższych. Ósmoklasiści natomiast rozwiązywali matematyczną krzyżówkę słowną z hasłem „Życzliwym być to nie wada. Życzliwość każdemu wypada.” Były też pogadanki na godzinach z wychowawcami o życzliwości, a młodsi uczniowie mieli zrobić buźki dla swoich rodziców i pomóc im w pracach domowych.
„MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ PRAW DZIECKA”
20 listopada to wyjątkowy dzień – rocznica uchwalenia Konwencji o Prawach Dziecka. Dzieci z Punktu i Oddziału Przedszkolnego w ramach zajęć obejrzały prezentację multimedialną, wykonały plakaty i transparenty, malowały obrazki i swoje dłonie, które potem odcisnęły na przygotowanym plakacie. Do obchodów tego szczególnego dnia, pomimo nauki zdalnej, włączyli się czynnie uczniowie klas I-III. Wykorzystali przesłane drogą elektroniczną materiały dotyczące praw dziecka, by ugruntować i poszerzyć swoje wiadomości. Stworzyli też przepiękne prace plastyczne. Starsi koledzy z klas IV – VIII pięknie czytali utwory na temat dzieci i ich praw, niektórzy samodzielnie napisali wiersze. Wszyscy uczniowie naszej szkoły otrzymali informacje o najważniejszych dla dzieci prawach, jak również o tym, gdzie szukać pomocy i wsparcia, gdy dorośli te prawa łamią. Pamiętajmy, że „Dziecko to także człowiek tylko, że jeszcze mały…”