Wraz z ciągłym rozwojem zastosowań komputera wzrasta rola edukacji informatycznej, dlatego celowe wydaje się wprowadzenie jej elementów w pierwszym etapie kształcenia w szkole podstawowej i tym samym wykorzystanie komputera, jako środka dydaktycznego w ramach kształcenia zintegrowanego. Dlatego zajęcia z projektu „wyrównajmy szanse” są też realizowane dla uczniów klasy II i III . Zajęcia komputerowe dla klas IV-VI przeznaczone są natomiast dla uczniów o utrudnionym dostępie do komputera i Internetu a chcących rozwijać swoje zainteresowania w dziedzinie technologii informatycznej. W zajęciach uczestniczy 10 osób z klas IV-VI i 14 z klas I-III.
Celem tych zajęć jest:
- rozwijanie zainteresowań informatycznych,
- podnoszenie poziomu kultury technicznej młodzieży,
- kształtowanie nawyków zdobywania wiedzy z zastosowaniem najnowszych osiągnięć techniki,
- wyrabianie umiejętności posługiwania się sprzętem komputerowym w rozwiązywaniu różnych zadań praktycznych,
- tworzenie warunków do realizacji twórczości uczniowskiej - rozwijania i rozumienia otaczającego świata,
rozwijania uzdolnień w dziedzinie informatyki.
Zajęcia kola matematycznego prowadzone są dla uczniów klasy szóstej, aby rozbudzić w nich zainteresowanie matematyka i rozwijąc uzdolnienia oraz pomagać w nadrabianiu zaległości. Maja one za zadanie kształtować umiejętności określone w standardach egzaminacyjnych, aby lepiej przygotowac uczniów do sprawdzianu po szkole podstawowej oraz do konkursów.
W szkole odbywają się również zajęcia wyrównawcze dla uczniów klasy V. Zajęcia te przeznaczone są dla uczniów mających problemy z matematyką. Mają na celu: uzupełnianie braków w wiadomościach matematycznych, praktyczne utrwalenie umiejętności zdobytych na lekcjach matematyki, stymulowanie logicznego myślenia.
Na zajęciach sportowych realizujemy program ,,Piłka nożna moim sportem”. Gry sportowe, a wśród nich piłka nożna należą do dyscyplin, które młodzież bardzo chętnie uprawia. Uczestnicząc w tych zajęciach dzieci w pełni zaspokajają potrzebę ruchu, regenerują siły fizyczne i psychiczne, rozwijają sprawność psychomotoryczna oraz podnoszą umiejętności w zakresie piłki nożnej na wyższy poziom. Miejmy nadzieje, ze opanowane sprawności będą w przyszłości wykorzystane we współzawodnictwie sportowym z innymi szkołami.
Strona 1 z 2