Ekopracownia "Odkrywca i przyjaciel przyrody"
W naszej szkole powstała nowoczesna ekopracownia współfinansowana ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi. Dotację na ten cel otrzymaliśmy w ramach konkursu z dziedziny Edukacja Ekologiczna pn. „Moja wymarzona ekopracownia 2015”. Ogólny koszt utworzenia ekopracowni to 32.096,00 zł, z czego 29.400,00 zł stanowi dofinansowanie z WFOŚiGW.
Nasza ekopracownia jest teraz nowoczesna, funkcjonalna, estetyczna i bezpieczna dla uczniów. Salę wyposażyliśmy w nowe meble, stoliki i krzesła uczniowskie, zestawy szafek, komputer i projektor multimedialny. Tablica interaktywna zastąpiła starą tablicę kredową i stała się narzędziem sprawnego procesu lekcyjnego. Uczniowie uzyskali dostęp do nowoczesnych pomocy dydaktycznych, które pomogą im zrozumieć trudniejsze zagadnienia, a nauczycielom ułatwią pracę. Pracownia zyskała miły, sprzyjający nauce wygląd. Ściany pracowni zostały pomalowane na zielono. Kolor zielony dominuje w przyrodzie - to symbol natury, równowagi i zdrowia.
Na ścianie umieściliśmy fototapetę ze zdjęciem lasu, która wprowadza do pomieszczenia szczególny nastrój. Uspokaja, budzi miłe skojarzenia i sprawia, że nasi uczniowie dobrze się czują. Na parapetach ustawiliśmy kwiaty w doniczkach z kolorowymi osłonami, które ożywiają wnętrze pracowni i uzupełniają jej wystrój. W pracowni będziemy prowadzić w ciągu roku hodowlę storczyków i kaktusów. Zakupione parawany korkowe, plansze i tablica informacyjna będą ułatwiać przekaz informacji dla uczniów w prosty, wizualny sposób.
Nasza ekopracownia posiada zaplecze, w którym umieściliśmy zakupione mikroskopy, preparaty, lornetki, aparat fotograficzny, zestawy doświadczalne, modele przestrzenne, stojaki do plansz i map. W roku szkolnym 2015/2016 w oparciu o utworzoną ekopracownię będziemy realizować program ekologiczno-przyrodniczy pod nazwą ,,Odkrywca i przyjaciel przyrody”. Jesteśmy pewni, że nasza ekopracownia przyczyni się do kształtowania wśród uczniów świadomości ekologicznej i postawy odpowiedzialności za obecny i przyszły stan środowiska, ułatwi pracę nauczycielom oraz uaktywni młodzież w podejmowaniu działań proekologicznych.